Visos Naujienos

Twinsbet arenos vadovas: apie naujoves, investicijas, „Wolves“ ir „Rytą“

2023-08-02

Praėjusių metų rudenį didžiausia sostinės renginių erdvė ėmėsi ambicingiausio savo projekto iki šiol: devynis mėnesius trukusių atsinaujinimo darbų. Apie kilusius iššūkius, naujoves, investicijas ir tai, ar po vienu stogu tilptų „Wolves“ ir „Ryto“ klubai – kalbamės su Twinsbet arenos vadovu Andriumi Žiauberiu.

 Andriau, pradžiai norėčiau sugrįžti į pačią pradžią. Kodėl nusprendėte atnaujinti areną?

– Mūsų arena buvo pirmoji universali arena Lietuvoje. Veikiame nuo 2004 metų, o per tą laiką labai pasikeitė ne tik vartotojo elgsena, bet ir renginių organizatorių poreikiai, kuriuos didele dalimi nulėmė naujos technologijos. Šiandien po areną turi visi penki Lietuvos didieji miestai, taip pat atsirado daug kitų koncertų salių ir įdomių renginių erdvių, kurios skatina pasitempti visus rinkos žaidėjus. Mano nuomone, konkurencija yra gerai, nes neleidžia užmigti ant laurų. Juolab, kad patys matėme, kad turime, kur patobulėti, jog galime žiūrovams ir organizatoriams pasiūlyti dar geriau ir daugiau, ypač technologiniu požiūriu, todėl mintys apie atsinaujinimą brendo jau seniai. 2020 metų pabaigoje areną įsigijo Twinsbet ir visai netrukus pradėjome dirbti prie arenos atsinaujinimo projekto.

Na, o atsakant į klausimą trumpai: norime augti. Kaip prieš devyniolika metų, taip ir dabar norime būti žingsniu priekyje. Norime būti viena iš technologiškai pažangiausių arenų Baltijos šalyse ir sėkmingai to siekiame. Norime ir toliau garbingai atstovauti Vilnių ir visą Lietuvą tarptautinėje scenoje, ką, tikiu, puikiai sekėsi daryti iki šiol. Siekiame traukti tiek kokybiškus vietinės reikšmės, tiek svarbius tarptautinius renginius, nes nuo to geriau mums visiems – auga kultūros, sporto sektoriai, didėja turizmas.

– Kokie didžiausi iššūkiai iškilo atnaujinant areną?

– Kaip turbūt pritartų ir bet koks kitas su statybomis susidūręs verslas, pastarieji keleri metai buvo tarsi amerikietiški kalneliai. Ruošiant projektą planus koregavo koronaviruso pandemija ir užsitęsę jos padariniai, išbrangusios medžiagos, energetiniai kaštai, darbo jėga ir kiti veiksniai. Tačiau didžiausias iššūkis jau pradėjus darbus buvo paprasčiausios lenktynės su laiku. Tikslią savo atsidarymo datą sužinojome vos užvėrę arenos duris, kai patys išsikėlėme sau ambicingą tikslą. Dar rudens pradžioje sutarėme su didžiausiu pasaulio cirku „Cirque du Soleil“, jog birželio pradžioje arenoje surengsime jų šou OVO, todėl trauktis nebebuvo kur. Turėjome spėti viską, ką esame suplanavę, per 9 mėnesius. Su užduotimi susitvarkėme, už ką esu dėkingas savo puikiai komandai ir visiems partneriams, kurie dirbo prie šio projekto.

– Ar lengva sugrįžti į rinką po tiek laiko?

– Lengva tikrai nėra, tačiau mes niekada nebuvome sustoję, o ir grįžtame geresni, stipresni ir atsinaujinę. Už uždarų durų veiksmas virė ir verda tiek pačioje arenoje, tiek biure. Statybų darbai, naujų renginių paieška, nuolatinis bendravimas su renginių organizatoriais, partneriais, pasiruošimas būsimam sezonui. Vienus darbus pakeitė kiti, todėl niekas nesustojo, o tie devyni mėnesiai tiesiog skriete praskriejo. Palaikome puikius santykius su senais renginių organizatoriais, o taip pat pradėjome bendradarbiauti su naujais, todėl smagu, kad mūsų laukia įtemptas renginių sezonas, kuris išsiskirs įvairove. Keliame sau ambicingus tikslus: 70 renginių iki šių metų pabaigos ir net 140 renginių kitąmet.

– Kaip praėjo pirmasis renginys ir atsidarymas?

Viskas praėjo sklandžiai. Birželio pradžioje atsidarėme su šešiais „Cirque du Soleil“ šou per keturias dienas, o juose apsilankė apie 19 tūkst. žiūrovų. Neslėpsiu, ir vėl matyti lankytojus arenos koridoriuose buvo nuostabus jausmas. Dirbu renginiuose nuo 2008 metų, todėl tiek karantinų metu, tiek atsinaujinimų metu, kai neturėjome renginių, labai pasiilgau to šurmulio ir judesio.

– Kokie pagrindiniai arenos atsinaujinimai?

– Atnaujinome labai daug dalykų, tačiau esminėmis naujienomis įvardinčiau arenos akustiką, apšvietimą ir lankytojo patirtį. Jau ne vienerius metus girdėjome, kad dalis žiūrovų nebuvo patenkinti arenos akustika, todėl atlikome akustinį tyrimą ir nutarėme ją sutvarkyti. Pagrindinėje salėje įdiegėme virš 4,5 tūkst. kv. metrų akustinių plokščių, dėl ko aidėjimo greitis sutrumpės beveik perpus. Išvertus į paprastą kalbą, įdiegėme tiek akustinių plokščių, kiek užimtų septynios krepšinio aikštelės, dėl ko garsas skambės dvigubai geriau. Norint pakabinti tiek daug akustinių plokščių teko ženkliai stiprinti arenos stogą, kuris pasipildė papildomomis 30 tonų konstrukcijų.

Be akustikos, taip pat daug investavome ir į visą arenos apšvietimą. Visame pastate pakeitėme virš 2000 šviestuvų į tvaresnius LED šviestuvus. Tuo metu pagrindinėje salėje įdiegėme net 100 individualiai kontroliuojamų šviestuvų, kurių dėka organizatoriai galės realizuoti įvairius kūrybinius sprendimus nesinuomodami papildomos įrangos iš trečiųjų šalių. Džiaugiamės, kad mūsų apšvietimas ne tik pilnai atitinka, bet ir ženkliai viršija FIBA, Eurolygos ar bet kurios kitos sporto federacijos keliamus reikalavimus.

Na, ir trečiasis esminis atsinaujinimas yra susijęs su geresne lankytojų patirtimi. Šioje srityje atlikome daugybę patobulinimų: perplanavome erdves geresniam srautų judėjimui, pernumeravome sektorius, atnaujinome nuorodų sistemą, įdiegėme automatines gėrimų pilstymo sistemas, savitarnos užkandžių aparatus, per 200 TV ekranų bendrose erdvėse. Atnaujindami pastatą nutiesėme virš 30 km naujų interneto kabelių, padidinome aptarnavimo vietų kiekį, atnaujinome visą barų įrangą, tualetus. Beje, pristatėme arenos programėlę, kuria lankytojai jau naudojosi „Cirque du Soleil“ šou metu. Joje žiūrovai gali užsisakyti maisto ir gėrimų, sužinoti apie renginius bei rasti kitą aktualią informaciją. Kalbant bendrai, dauguma mūsų atnaujinimų yra orientuoti į technologinę pažangą, o pagrindinis tikslas – pagreitinti ir supaprastinti procesus lankytojams, siekį sumažinti eiles. Tiesa, siekiant padidinti aptarnavimo greitį, nuo rugpjūčio arenoje bus galima atsiskaityti tik banko kortelėmis.

– Kiek investavote į šį projektą?

 Atsinaujinimas atsiėjo beveik 11 milijonų eurų. Tiesa, darbai sulig atsidarymu nesibaigia. Rudenį dar planuojame pristatyti naują arenos interneto svetainę, įrenginėjame „Wolves“ krepšinio klubo fanų barą su žaidimų zona, o pagrindinėje salėje greitu metu įdiegsime automatines teleskopines tribūnas greitesnėms transformacijoms, kad galėtume priimti dar didesnį renginių kiekį. Taip pat šiais metais siekiame gauti tarptautinį sertifikatą „BREEAM Excellent“, suteikiamą tik vienus aukščiausių tvarumo ir ergonomikos standartus atitinkantiems statiniams.

– Prieš tai minėjote, kad laukia įtemptas renginių sezonas. Kaip jis atrodys?

– Kaip ir minėjau, šalia plataus esamų renginių organizatorių rato prisidėjo nemažai naujų organizatorių, todėl naujasis renginių sezonas bus stiprus ne tik savo renginių kiekiu, bet ir įvairove. Jau dabar turime 41 patvirtintus viešus renginius iki metų pabaigos. Panašu, kad gruodis bus pats užimčiausias mėnuo per visą arenos istoriją, nes laukia net 21 renginys, o likusios dienos – pasiruošimui. Smagu, kad per ateinančius metus turėsime didelę renginių įvairovę – nuo šešėlių teatro iki ledo ritulio. O visas sezonas išsiskirs ir puikia sporto renginių pasiūla: krepšinis, rankinis, kovos menai, ledo ritulys. Savo renginių kiekiu aplenksime priešpandeminį lygį.

– Nuo rudens arena turės naują namų komandą – Vilniaus „Wolves“. Kuo tai naudinga arenai?

– Vilkų atėjimas suteikia mūsų krepšinio renginių pasiūlai didesnį stabilumą, nes tiesiog turėsime dar daugiau krepšinio. Iki šiol mūsų arenoje „Ryto“ klubas žaidė tik savo svarbesnius, didesnius mačus, kaip akistatos su „Žalgiriu“ ar Europos turnyrų rungtynės. Tuo metu „Wolves“ arenoje žais beveik visas savo namų rungtynes trijuose turnyruose: Lietuvos krepšinio lygoje, Karaliaus Mindaugo taurėje ir Europos taurėje. Iš viso „Wolves“ klubas per sezoną turės virš 30 namų rungtynių, kas arenai reiškia didesnį užimtumą ir pajamas. Daugiau renginių reiškia, kad didesnę vertę gaus ir mūsų reklamos užsakovai, VIP ložių nuomotojai ir kiti partneriai. Kaip jau minėjau, „Wolves“ atėjimo proga arenoje taip pat įrenginėjame specialią fanų zoną, kurią žiūrovai galės išvysti jau šį mėnesį.

– O kokia situacija su Vilniaus „Ryto“ klubu, kuris anksčiau žaisdavo jūsų arenoje?

– Šiuo metu kalbamės su „Ryto“ vadovais dėl tolimesnio bendradarbiavimo. „Rytas“ yra mūsų ilgametis partneris, mūsų arenoje jie pasiekė vienas skambiausių savo pergalių. Pastaruosius kelerius metus „Rytas“ demonstravo gerus rezultatus, augo klubo gerbėjų ratas, todėl, žvelgiant iš mūsų perspektyvos, tikiu, jog komanda turi potencialą pritraukti daugiau žiūrovų, nei talpina jų namų arena. Pasaulyje egzistuoja ne vienas pavyzdys, kai du krepšinio ar futbolo klubai dalinasi ta pačia aikšte, todėl arenoje tilptų tiek „Wolves“, tiek „Rytas“. Esame pasiruošę priimti „Rytą“ – pateikėme jiems visą reikiamą informaciją, pagal jų prašymą netgi koreguojame savo renginių kalendorių, kad sudarytume visas sąlygas žaisti mūsų arenoje.

– Dėkojame jums už pokalbį!

Panašios naujienos

Europos taurės ketvirtfinalyje Vilniuje – sirgalių iš Tel Avivo antplūdis
Europos taurė po trejų metų pertraukos grįžta į Vilnių
Twinsbet arena: vis daugiau verslų darbuotojų motyvacijai renkasi renginius